بیانیه کیفیت
شرکت بیمه البرز (سهامی عام) به عنوان یکی از با سابقهترین بیمهگران کشور و صاحب خوشنامی در ارائه خدمات بیمهای در جامعه اعتقاد دارد با بهرهمندی از سیستمهای مدیریتی امکان تحقق مناسب مأموریت شرکت و تقویت زمینههای توانگری و ماندگاری افزایش مییابد. بنابراین با تکیه بر دانش و تلاش کارکنان، مشتریمحوری را سرلوحه برنامهریزی و اقدام خود قرار داده است. همچنین با اعتقاد به نقش و اهمیت کیفیت خدمات در ارتقای جایگاه شرکت در صنعت بیمه و نزد مشتریان و اهمیت رضایت مشتریان از خدمات بیمهای دریافتی، مبادرت به استقرار سیستم مدیریت کیفیت براساس استانداردهای جهانی Iso۹۰۰۱:۲۰۰۸ نموده و موارد زیر را به عنوان خط مشی کیفیت دنبال میکند.
۱. حفظ و ارتقای وضعیت توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفهای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور از طریق مشتریمداری، مدیریت علمی، افزایش بهرهوری و کارآیی) شرکت؛
۲. انتخاب الگوی مشتریمداری ضمن حفظ حداکثر بازدهی؛
۳. حفظ منافع ذینفعان با بکارگیری کارآمد ذخایر فنی و اندوختهها در بازار پول، سرمایه و املاک و مستغلات؛
۴. تنوعبخشی به پوششهای بیمهای و ایجاد آمادگی در جهت اجرای آن؛
۵. حضور فعال در بازار رقابتی بیمه ضمن احتراز از رقابت ناسالم و غیرمنطقی با رقبا؛
۶. بهبود و افزایش مداوم بهرهوری منابع .
نماینده مدیریت در سیستم مدیریت کیفیت به عنوان نماینده تامالاختیار اینجانب مسئولیت نظارت مستمر بر عملکرد صحیح این سیستم را بر عهده دارد و میبایست از طریق ممیزیهای داخلی و ارائه گزارشهای منظم، اثربخشی و چگونگی عملکرد سیستم مدیریت کیفیت را به اینجانب اطلاع دهد تا اقدامات به موقع برای بهبود و یا جلوگیری از هرگونه انحراف در عملکرد صورت پذیرد.
از آنجایی که موفقیت این سیستم بستگی به مشارکت تمامی همکاران دارد، بنابراین از تمامی مدیران و کارکنان انتظار میرود نسبت به لحاظ نمودن خطمشی کیفیت در تمامی فعالیتهای خود اقدام نمایند.
سیدرسول تاجدار