سوالات متداول بيمه نامه شخص ثالث - بخش پنجم : بيمه نامه هاي مفقودي

 بخش پنجم : بيمه نامه هاي مفقودي

1. درخصوص بيمه‌نامه‌هاي مفقودي چه اقداماتي بايد انجام شود و صدور گواهي المثني بيمه‌نامه نياز به چه مداركي دارد؟
- در صورت مفقود شدن بيمه‌نامه شخص ثالث از چاپ بيمه‌نامه المثني خودداري و گواهي مربوطه توسط شعب تحت سرپرستي با دريافت مدارك ذيل صادر مي‌شود:
الف) درخواست كتبي بيمه‌گذار يا مالك قانوني وسيله نقليه يا نماينده قانوني وي.
ب) احراز هويت بيمه‌گذار يا مالك قانوني وسيله نقليه.
ج) كنترل صورتحساب تفصيلي بيمه‌نامه در هنگام صدور گواهي.
د) درصورت پيدا شدن اصل بيمه‌نامه ابطال گواهي با عودت اصل آن و كنترل استعلام خسارت بلامانع مي‌باشد.
هـ ) كنترل الحاقيه‌هاي صادره در زمان صدور و ابطال گواهي.
- درصــورت پرداخت خسارت با گواهي مي‌بايست برش‌هاي بيمه‌نامه به تعداد خسارت‌هاي پرداخــتي (استعلام از سيستم شركت) اخذ و ضميمه سوابق مي‌شود.
درصورت صدور هرگونه الحاقيه براي بيمه‌نامه‌هاي مفقودي از چاپ و تحويل آن به بيمه‌‌گذار خودداري مي‌شود.

2. آيا گواهي المثني بيمه‌نامه براي مراجع قانوني داراي اعتبار مي‌باشد؟

بلي

3. چرا در صورت ارائه گواهي المثني بيمه‌نامه شخص ثالث از ساير شركت‌ها در سال اول مراجعه، تخفيفات سال قبل ارائه نمي‌شود؟

- به دليل احتمال سوء استفاده از برش‌هاي قبلي بيمه‌نامه بيمه‌گذار توسط ديگران و احتمال عدم اطلاع بيمه‌گذار از اين موضوع .

4. چرا صدور گواهي امثني بيمه‌نامه فقط با درخواست بيمه‌گذار يا مالك خودرو اين كار صورت مي‌پذيرد؟

- طرف قرارداد در بيمه شخص ثالث بيمه‌گذار و يا مالك خودرو است.

5. آيا تمامي شعب در خصوص ايجاد گواهي صدور براي شعب ديگر مختار هستند؟

- تعامل بين شعب براي صدور گواهي وجود دارد.
1395/07/28 تاریخ ثبت :
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal