پس زمینه

نحوه پرداخت خسارت بيمه هاي مهندسي

نحوه پرداخت خسارت بيمه هاي مهندسي

    نحوه پرداخت خسارت بيمه هاي مهندسي


    نحوه اعلام خسارت:


    اعلام خسارت تلفني بيمه گذار/نماينده بيمه گذار
    اعلام خسارت كتبي بيمه گذار/نماينده بيمه گذار * درصورت وقوع هرگونه حادثه اي كه طبق شرايط بيمه نامه صادره موجب طرح ادعاي خسارتي شود ، بيمه گذار بايد بلافاصله به وسيله تلفن يا نمابر و متعاقباً به وسيله نامه و تائيده نمابر، مراتب را به بيمه گر اعلام دارد و اطلاعاتي در مورد ماهيت و ميزان خسارت در اختيار بيمه گر قرار دهد .

    مراحل بررسي و پرداخت خسارت :

    - اعلام خسارت بيمه گذار /نماينده بيمه گذار
    - اخذ مدارك بيمه نامه از پرونده صدور بيمه نامه مربوطه
    - تطبيق با شرايط بيمه نامه (چك ليست بررسي اوليه اعلام خسارت مهندسي)
    - ثبت در سيستم نرم افزار جامع وتشكيل پرونده
    - بررسي وضعيت پرداخت حق بيمه
    - هماهنگي جهت بازديد از مورد خسارت
    - اخذ مدارك تكميلي (شامل هزينه ها ، فاكتورها ، صورت وضعيت ها ، نقشه ها و.....)از بيمه گذار
    - اعلام خسارتهاي بالاتر از ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱ ريال به مديريت بيمه هاي مهندسي جهت اعلام به بيمه مركزي ايران *(بر اساس بند ۳ نامه شماره ۲۸۲۹۳ معاون اتكايي بيمه مركزي ايران مراتب ميبايست كتبا به مديريت بيمه هاي اتكايي ،آتشسوزي،انرژي،مهندسي و متفرقه بيمه مركزي ايران اعلام شود)
    - بررسي و پرداخت خسارت