نحوه پرداخت خسارت بيمه هاي مهندسي
نحوه پرداخت خسارت بيمه هاي مهندسي
نحوه پرداخت خسارت بيمه هاي مهندسي
نحوه اعلام خسارت:
اعلام خسارت تلفني بيمه گذار/نماينده بيمه گذار
اعلام خسارت كتبي بيمه گذار/نماينده بيمه گذار * درصورت وقوع هرگونه حادثه اي كه طبق شرايط بيمه نامه صادره موجب طرح ادعاي خسارتي شود ، بيمه گذار بايد بلافاصله به وسيله تلفن يا نمابر و متعاقباً به وسيله نامه و تائيده نمابر، مراتب را به بيمه گر اعلام دارد و اطلاعاتي در مورد ماهيت و ميزان خسارت در اختيار بيمه گر قرار دهد .
مراحل بررسي و پرداخت خسارت :
- اعلام خسارت بيمه گذار /نماينده بيمه گذار
- اخذ مدارك بيمه نامه از پرونده صدور بيمه نامه مربوطه
- تطبيق با شرايط بيمه نامه (چك ليست بررسي اوليه اعلام خسارت مهندسي)
- ثبت در سيستم نرم افزار جامع وتشكيل پرونده
- بررسي وضعيت پرداخت حق بيمه
- هماهنگي جهت بازديد از مورد خسارت
- اخذ مدارك تكميلي (شامل هزينه ها ، فاكتورها ، صورت وضعيت ها ، نقشه ها و.....)از بيمه گذار
- اعلام خسارتهاي بالاتر از ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱ ريال به مديريت بيمه هاي مهندسي جهت اعلام به بيمه مركزي ايران *(بر اساس بند ۳ نامه شماره ۲۸۲۹۳ معاون اتكايي بيمه مركزي ايران مراتب ميبايست كتبا به مديريت بيمه هاي اتكايي ،آتشسوزي،انرژي،مهندسي و متفرقه بيمه مركزي ايران اعلام شود)
- بررسي و پرداخت خسارت